KLM හි 105 වන උපන්දිනය සනිටුහන් කරයි

 



KLM හි 105 වන උපන්දිනය සනිටුහන් කරයි. එය තවමත් එහි මුල් නාමය යටතේ ක්‍රියාත්මක වන ලොව පැරණිතම ගුවන් සමාගමයි.

ගුවන් සේවයේ පොහොසත් ඉතිහාසය දෙස ආපසු හැරී බලමු!

වැඩි කතා නැතුව අපි ඒකට ඇතුල් වෙමු...

KLM සන්නාමය 1919 දී ඇම්ස්ටර්ඩෑම් හි පැවති ගුවන් ප්‍රදර්ශනයකින් ආරම්භ විය.

ඇල්බට් ප්ලෙස්මන් නම් තරුණ ගුවන් නියමුවෙකු විසින් මෙය මෙහෙයවන ලදී. මෙම ප්‍රදර්ශනයට පැමිණ සිටි සංඛ්‍යාව මිලියන භාගයකට වඩා වැඩි වූ අතර, එය වසා දැමීමෙන් පසු, නෙදර්ලන්තයේ ගුවන් සමාගමක් පිහිටුවීමට වාණිජ උනන්දුව බලවත් විය.

එම වසරේ සැප්තැම්බර් වන විට, විල්හෙල්මිනා රැජින රාජකීය අනාවැකියක් සමඟ තවමත් ආරම්භ කර නොමැති වාහකය ප්‍රදානය කළාය.

1919 ඔක්තෝම්බර් 7 වන දින ලන්දේසි ව්‍යාපාරිකයන් අට දෙනෙකු විසින් K LM ප්‍රථම වාණිජ ගුවන් සමාගමක් ලෙස ආරම්භ කරන ලද අතර ඇල්බට් ප්ලෙස්මන් ප්‍රථම පරිපාලක සහ අධ්‍යක්ෂවරයා ලෙස පත් කරන ලදී.


1920 මැයි වන විට, ලන්ඩන් ක්‍රොයිඩන් ගුවන් තොටුපළේ සිට ඇම්ස්ටර්ඩෑම් දක්වා පළමු ගුවන් ගමන සිදු වූයේ කුලියට ගත් de Havilland DH-16 ගුවන් යානයක් භාවිතා කරමිනි. 1920 අවසානය වන විට, KLM විසින් මගීන් 440 ක් සහ භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය ටොන් 22 ක් පමණක් හසුරුවා ඇති අතර එය එවකට විශාල ගනුදෙනුවක් විය.

1920 ශීත ඍතුවේ දී ෆොකර් 2 සහ ෆොකර් 3 ගුවන් යානා භාවිතා කරමින් 1921 අප්‍රේල් මාසයේ දී නැවත මෙහෙයුම් ආරම්භ කිරීමට පෙර ගුවන් සමාගම මෙහෙයුම් විරාමයක් දුටුවේය. එම අවස්ථාවේදී තමයි ගුවන් සමාගම නියමිත සේවා ආරම්භ කර තිබුණේ.

වසර තුනක් ඇතුළත, KLM අන්තර් මහද්වීපික ගුවන් ගමන් ගවේෂණය ආරම්භ කළ අතර, පළමු පර්යේෂණාත්මක ගුවන් ගමන 1924 ඔක්තෝබර් 1 වන දින සිදු විය , එය දැනට වසර 100 කට පෙර සිදු විය.

1929 සැප්තැම්බර් වන විට, අන්තර් මහද්වීපික මාර්ගයේ වසර කිහිපයක සාර්ථකත්වයෙන් පසුව, ගුවන් සමාගම ඇම්ස්ටර්ඩෑම් සහ බටේවියා අතර නිතිපතා නියමිත සේවා තිබුණි. 2 වන ලෝක සංග්‍රාමය තෙක්, මෙය ගුවන් යානා මගින් ලොව දීර්ඝතම කාලසටහන්ගත කළ සේවාව විය.

1926 සහ 1929 අතර, KLM දැනටමත් රොටර්ඩෑම්, බ්‍රසල්ස්, පැරිස්, ලන්ඩන්, බ්‍රෙමන්, කෝපන්හේගන් සහ මැල්මෝ වැනි ගුවන් ගමන් ලබා දී ඇත.

30 දශකයේ…


1920 ගණන්වල අවසානය වන විට, KLM මගීන් 15,000 කට අධික සංඛ්‍යාවක් හසුරුවා ඇති අතර එය පෙර වසර 10ට වඩා සැලකිය යුතු දියුණුවක් විය.

1936 දී KLM හට ඩග්ලස් DC-3 ගුවන් යානා ලැබුණි, එය ඇම්ස්ටර්ඩෑම්-බටේවියා-සිඩ්නි ගුවන් ගමන් වල පැරණි DC-2 ගුවන් යානා ප්‍රතිස්ථාපනය කිරීමට ගුවන් සමාගමට හැකි විය. වසර දෙකකට පසු, KLM මැන්චෙස්ටර් හි නව රින්ග්වේ ගුවන්තොටුපළට සේවය කරන පළමු ගුවන් සමාගම බවට පත්විය.




දෙවන ලෝක සංග්‍රාමය වර්ධනය වන විට, මෙය KLM හි මෙහෙයුම් සීමා කරන ලදී, ප්‍රංශය සහ ජර්මනිය හරහා බොහෝ ගුවන් ගමන් තහනම් කරන ලදී, මිත්‍ර සහ අක්ෂ හමුදා විසින් ව්‍යාකූලත්වයට පත් වීම වැළැක්වීම සඳහා ගුවන් යානයට තැඹිලි පාට කිරීමට ගුවන් සමාගමට සිදු විය, ගුවන් යානය වෙඩි තැබීමේ අවදානම අඩු කරයි. යුද්ධය අතරතුරදීද, KLM හට ඔවුන්ගේ ගුවන් යානා හමුදා යෙදවීම සඳහා පිටත් කර යැවීමට සිදු වූ අතර, එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස ඔවුන් නියමිත ගුවන් ගමන් පවත්වා ගෙන යාමට BOAC සමඟ බදු ගිවිසුම් අත්සන් කරන ලදී.

මෙයට ඉහලින්, යුරෝපීය මෙහෙයුම් සීමා කර ඇති අතර, KLM විසින් කැරිබියන් දූපත් සහ ඒ අවට ගුවන් ගමන් දියත් කිරීමට ඉදිරිපත් විය.

40 දශකයේ…


දෙවන ලෝක සංග්‍රාමය අවසන් වන විට, KLM එහි ජාලය නැවත ගොඩනැගීමට පටන් ගත් අතර 1946 මැයි වන විට, ඔවුන් නවතම ඩග්ලස් DC-4 ගුවන් යානා භාවිතා කරමින් ඇම්ස්ටර්ඩෑම් සහ නිව් යෝර්ක් අතර අත්ලාන්තික් සාගරයේ ගුවන් ගමන් ආරම්භ කළ පළමු මහාද්වීපික යුරෝපීය වාහකය බවට පත්විය.

1948 වන විට, KLM විසින් ඔවුන්ගේ පෙර මාර්ග ජාලය බොහෝමයක් යථා තත්ත්වයට පත් කර ඇති අතර, 1950 වන විට, මගීන් 350,000 කට වඩා හැසිරවීමට ගුවන් සමාගමට හැකි විය. පශ්චාත් යුධ සමයේදීද, ලන්දේසි රජය බහුතර කොටස් ලබා ගැනීමට කැමැත්ත පළ කළ නමුත්, ඇල්බට් ප්ලෙස්මන්ට අවශ්‍ය වූයේ ගුවන් සමාගම පුද්ගලිකව තබා ගැනීමටය, ඒ වන විට රජයට ගුවන් සේවයේ සුළු කොටස් කොටසක් ගැනීමට පමණක් ඉඩ ලබා දුන්නේය.

1953 දෙසැම්බරයේදී, ප්ලෙස්මන් අවාසනාවන්ත ලෙස මිය ගිය අතර, ෆොන්ස් ඇලර් ප්ලෙස්මන්ගෙන් පසු KLM හි සභාපති විය. ඔහුගේ මරණයෙන් පසු, ගුවන් සමාගම මූල්‍යමය වශයෙන් දුෂ්කර කාලයකට අවතීර්ණ වූ අතර, ජෙට් ගුවන් යානා බවට පරිවර්තනය කිරීමත් සමඟ ගුවන් සමාගමට විශාල මුදලක් වැය විය.

මෙහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස නෙදර්ලන්ත රජය සමාගමේ හිමිකාරිත්වය තුනෙන් දෙකක් දක්වා වැඩි කළ අතර, එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස ගුවන් සේවය අර්ධ වශයෙන් ජනසතු විය. KLM විසින් අත්පත් කරගත් මීළඟ පිස්ටන් ගුවන් යානය වූයේ ඩග්ලස් DC-7C වන අතර එමඟින් ඇම්ස්ටර්ඩෑම් සිට ටෝකියෝ දක්වා ඇන්කරේජ් හරහා ගුවන් ගමන් ක්‍රියාත්මක කිරීමට ගුවන් සමාගමට හැකි විය.

ගුවන් සමාගම සම්පූර්ණයෙන්ම ජෙට් යුගයට පිවිසියේ ඉන් පසුවය.



Post a Comment

Related Posts

ගුවන් ගමන අතරතුර සෑම තිරයකම අසබ්‍ය  චිත්‍රපටියක් තිරගත වීමෙන් පසු මගීන් ගොළු වෙලා
Read more
ඉරාන-ඊශ්‍රායල් ගැටුම මධ්‍යයේ ශ්‍රීලංකන් ලන්ඩන් ගුවන් යානය යළි හරවා යවයි
Read more
කටාර් එයාර්වේස් විසින් ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ ක්‍රෙඩිට් කාඩ් හිමියන්ට වරප්‍රසාද දීමනා ගාස්තු ආපසු ගෙව
Read more
ගුවන් නියමුවන් වන ෆාමි සයිනාල් සහ මෛත්‍රී ශ්‍රීක්‍රිෂ්ණා ආරක්ෂිත ගොඩබෑමෙන් පසු ට්‍රිචි ගුවන් තොටුපළෙන් පිටව යයි
Read more